abonneer nu
 
...
vinkje
DE STELLING
poll
Koopkracht
De koopkracht van de Nederlandse bevolking is in 2017 met 0,5 procent gegroeid. Er werd echter een koopkrachtstijging van 1 procent voorspeld. In de plannen voor Prinsjesdag 2018 staat dat de koopkracht 1,5% stijgt. Onze stelling: ‘Koopkracht omhoog? Ik geloof er niks van…’
...
dossiers
De voetbalkrant 2018 is een uitgave van de Opregte Steenwijker Courant e...
Schiphol wil in de toekomst ongeveer 10.000 vluchten naar Lelystad Airpo...
In dit dossier staan alle ontwikkelingen rond de nieuwbouwwijk Nieuwveen...
De Koloniën van Weldadigheid krijgen mogelijk de werelderfgoedstatus va...
Plus Artikelen
Rouveen - Sprayen, borstelen, vlechten, scheren en veel trainen. Je zou ...
Meppel - Het Rozengala 2018 van Ronde Tafel 61 bracht zaterdagavond - vo...
Assen - Eén knal, twee vuurspuwende torens en een oranje muur van rook....
Ruinen - Ze hadden wel wat meer bezoekers verwacht op het tweede Brummel...
...
Meppel

Leerlingen obs Sprinkels gaan digitaal

Geplaatst op vrijdag 14 september 2018 07:55
  • De leerlingen zijn erg blij met hun eigen laptops. © Daan Prest

mail

Meppel - De kinderen van de groepen 7 en 8 van obs Sprinkels hebben vorige week hun eigen laptop in gebruik genomen. De school is vorig jaar gestart met een digitaal, adaptief onderwijsplatform Snappet.

Om de leerlingen beter toe te rusten voor dit platform, hebben de leerlingen dit schooljaar allemaal een Chromebook in bruikleen gekregen.

Een grote pallet met Chromebooks werd in de laatste week van de vakantie bij de school afgeleverd. De leerkrachten zijn druk geweest met het uitpakken en installeren van de apparatuur. Zodoende konden de leerlingen de maandag na de vakantie glunderend hun computer in ontvangst nemen.

Effectief

‘Vorig jaar zijn we met een pilot gestart en de resultaten waren heel goed’, aldus juf Wendy, leerkracht van groep 7. ‘Differentiëren in het onderwijs is noodzaak, maar hoe doe je dat effectief? Door te werken met Snappet is de verwerking van de lesstof niet in een werkboek, maar op een laptop. Het mooie is dat het niveau van de leerlingen automatisch wordt aangepast. Zo blijft de uitdaging maximaal voor de kinderen. Doordat je als leerkracht met de groep mee kunt kijken, kan je leerlingen die vastlopen direct helpen, anders dan ‘vroeger’ een dag later’, vertelt Wendy enthousiast. ‘Natuurlijk is het belangrijk te zorgen dat de kinderen niet de hele tijd achter een beeldscherm zitten en ook op andere manieren leren én blijven bewegen. Juist omdat we veel werken met coöperatief leren, is dit een prima combinatie.’

Niveau

Ook de kinderen blijken het fantastisch te vinden om met het apparaat te werken. ‘Het werken op de computer is veel fijner, want je hoeft niet alles op te schrijven,’ zegt Fleur Daleman, leerling van groep 7B. ‘En als je het lastig vindt, past hij het niveau aan en maakt het makkelijker of juist moeilijker.’ Op de vraag of er ook spelletjes op gespeeld worden, heeft Fleur een helder antwoord: ‘Nee, maar dat is niet erg, want we hebben een leuke klas en daarvoor heb ik de computer niet nodig’

...
whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'Meppeler Courant' toe als contact in uw telefoon, 06-5751 5176, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.
LAAT EEN BERICHT ACHTER

U moet zijn ingelogd om een bericht te kunnen plaatsen. Log in of registreer je om een reactie te kunnen plaatsen.

...