abonneer nu
tip de redactie
Tip de redactie
Heeft u een goede tip voor de redactie, of heeft u een nieuwswaardige of gewoon mooie foto gemaakt? Laat het ons dan weten. Let op! Dit is bedoeld voor tips. Persberichten kunt u sturen naar bureauredactie@boom.nl
Tip de redactie
Upload een foto
dossiers
In dit dossier staan alle ontwikkelingen rond de nieuwbouwwijk Nieuwveen...
De Coöperatie Wij Duurzaam Staphorst mag van de gemeente windmolens gaa...
De aanleg van snel internet in Westerveld lijkt dichterbij dan ooit. Al ...
In de nacht van woensdag 31 oktober op donderdag 1 november ontstond er ...
Actueel

Vertrouwde spaarzegelactie krijgt nu ook moderne variant

Geplaatst op woensdag 7 november 2018 12:37
  • Van links naar rechts Wim Mol, Jeroen de Rooij en Jan-Mark Dierckxsens. © Kim Stellingwerf

pinterestmail

Hoogeveen - De bekende tweejaarlijkse spaarzegelactie van Dierckxsens menswear in samenwerking met de Hoogeveensche Courant krijgt een moderne variant.

Naast het vertrouwde zegeltjes plakken, kunnen lezers er vanaf nu ook voor kiezen om online zegels te sparen. Gewoon met de mobiele telefoon. Wel zo gemakkelijk.

Traditionele media combineren met nieuwe media

Na vele jaren is de actie in zowel het voor- als het najaar nog elke keer een succes, maar Jan-Mark Dierckxsens, eigenaar van de gelijknamige herenmodezaak in Hoogeveen en Meppel, en Wim Mol, verkoopleider van de Hoogeveensche Courant, gaan graag met hun tijd mee. ‘Het is mooi om traditionele media te combineren met nieuwe media. Het vult elkaar perfect aan. Het versterkt elkaar zelfs’, meent ondernemer Dierckxsens.

Mobiele marketingacties

In samenwerking met Hoogevener Jeroen de Rooij, eigenaar van het bedrijf M.I.C (Mobile Interaction Company), werd een nieuw systeem ontwikkeld. De Rooij is gespecialiseerd in mobiele marketingacties, die hij onder meer uitvoert in opdracht van goede doelen zoals Natuurmonumenten en Talpa, waaronder voor het tv-programma The Voice of Holland. Mol: ‘Wij zijn gezamenlijk gaan zoeken naar een manier om mensen lokaal te kunnen binden door middel van hun telefoon, waar immers velen vrijwel continu mee rondlopen.’ Dat zoeken leidde al snel tot resultaat.

Hoe het werkt

Wie traditioneel zegeltjes wil knippen uit de krant en op een spaarkaart wil plakken, kan dat blijven doen. Wie handig is met de mobiele telefoon kan nu echter op twee andere manieren sparen: de zegel in de krant is een QR-code. Door met de telefoon de zegel te scannen wordt de zegel op de telefoon binnengehaald. Daarnaast kan de zegel ook via de website van de krant worden opgehaald. Dit kan door met de mobiele telefoon naar de site van de Hoogeveensche of Meppeler Courant te gaan en daar op de betreffende banner op de homepage te klikken. In beide gevallen wordt direct via een gratis sms een SMS-Spaarzegel ontvangen. Zijn er drie zegels verzameld, dan kan dat aan de hand van de telefoon worden getoond in de herenkledingzaak in zowel Hoogeveen als Meppel. ‘Deze nieuwe methode geeft gemak en comfort. Dat vinden mannen wel zo fijn’, zegt Mol met een lach.

Europees fabricaat

Al ruim vijftien jaar is de spaarzegelactie een vast gegeven. Gestart als overhemdenactie, werd in de loop der jaren het assortiment uitgebreid. Zo konden voor een zeer aantrekkelijke prijs ook poloshirts (in de zomer), truien (in de winter) en sinds twee jaar zelfs schoenen worden aangeschaft. Maar daar waar het allemaal mee is begonnen, bleek toch het meest succesvol: de overhemden. ‘We laten de overhemden maken op steeds hetzelfde adres. Het is een Europees fabricaat’, weet Dierckxsens, die spreekt van kwaliteitshemden.

Zichtbaarheid

Het aantal spaarders nam na de start van de actie al snel toe. Tijdens de vorige actie in de winterperiode gingen er maar liefst 1400 overhemden en 1000 truien over de toonbank. De hoop is dat de nieuwe mogelijkheid van zegels sparen nog meer lezers enthousiast ervoor weet te maken. Eerlijk zegt Dierckxsens: ‘En mijn doel is natuurlijk nog meer traffic erdoor te genereren in mijn winkel. Dit soort acties zijn uitstekend daarvoor. Het zorgt voor zichtbaarheid. En we weten ons hiermee te onderscheiden. Want ook dat is belangrijk, evenals goodwill.’

De spaarzegelactie start op 7 november en loopt tot en met 17 december.

whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'Meppeler Courant' toe als contact in uw telefoon, 06-5751 5176, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.